لاوروف: آمریکا در صدد تجزیه شرق سوریه است

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد، آمریکا به دنبال استقرار بلند مدت و شاید همیشگی در سوریه و تجزیه شرقی این کشور است.
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس خبری پس از مذاکرات با دیدیه ریندرز، همتای بلژیکی خود گفت: به صورت کلی، ظن آن را داریم که طبق برخی از نشانه‌ها که درباره آنها صحبت خواهیم کرد، آمریکا می‌خواهد برای یک دوره بلند مدت و شاید برای همیشه در سوریه بماند.
به گفته وزیر امور خارجه روسیه، ایالات متحده سابقا گفته بود که تنها علت حضور نیروهای مسلح آن در سوریه برای جنگ با داعش است. او توضیح داد، با این حال پس از شکست تروریست‌ها واشنگتن حضورش در سوریه را به گونه‌ای متفاوت شرح می‌دهد.
او با اشاره به اقدامات آمریکا در سوریه تاکید کرد، ایالات متحده در آنجا به صورت یک‌جانبه و خطرناک عمل می‌کند و تمامیت ارضی سوریه را به خطر می‌اندازد.


رئیس دستگاه دیپلماسی مسکو افزود: به عقیده من آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند تا گام‌های یکجانبه خطرناکی بردارند و به این طریق، این گام‌ها بیشتر و بیشتر بخشی از مسیر تشکیل "شبه کشور" در بخش بزرگی از اراضی سوریه در کرانه شرقی رود فرات و نزدیک مرز عراق به چشم می‌آید.
به گفته لاوروف، این اقدام بیشتر شبیه گامی برای تضعیف تمامیت ارضی سوریه است. وزیر امور خارجه روسیه ابراز امیدواری کرد سازمان ملل متحد از شفافیت روند قانون اساسی در سوریه اطمینان حاصل کند و مقابله با تمام بازیگران خارجی در سوریه سر لوحه خود قرار دهد که ممکن است اجرای قطعنامه 2254 را با مشکل روبه‌رو کنند.
وزیر خارجه روسیه تاکید کرد، روسیه همچنان طرفدار مشارکت کردها در تمامی روند صلح در سوریه است و حل بحران سوریه بدون مشارکت آنها امکان‌پذیر نیست.
از سوی دیگر ارتش روسیه هشدار داد، شبه نظامیان جبهه النصره اقدام به انتقال بیش از 20 محموله گاز کلر به روستایی در ادلب سوریه کرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، مرکز موسوم به مرکز آشتی سوریه در روسیه اعلام کرد، اطلاعاتی را از سوی یکی از ساکنان محلی دریافت کرده مبنی بر این که تروریستهای جبهه النصره به همراه عوامل گروه کلاه سفیدها در تدارک برای دست زدن به یک اقدام تحریک آمیز با استفاده از سلاح‌های شیمیایی در استان ادلب سوریه و انداختن تقصیر حمله به گردن دولت سوریه هستند.
جبهه النصره خواستار حملات رژیم صهیونیستی به سوریه شد
یکی از موسسان جبهه تروریستی النصره ضمن حمایت از حملات صهیونیست‌ها به سوریه خواستار تشدید این تجاوزات و حملات شد. «صالح الحموی» از سرکرده‌های جبهه النصره از حملات رژیم صهیونیستی به سوریه حمایت کرد. وی که از موسسان جبهه النصره است در اظهار نظری که اوج همکاری میان صهیونیست‌ها و تروریست‌ها را در سوریه نشان می‌دهد گفت: حامی حملات هوایی و دریایی اسرائیل به مواضع ارتش سوریه و مراکز ایرانی در سوریه هستم.
صالح الحموی خواستار حملات بیشتر رژیم صهیونیستی به سوریه شد. وی خطاب به رژیم صهیونیستی گفت: سکوت شما درباره دخالت ایران در سوریه سبب می‌شود که اوضاع شما دگرگون شود برای ریشه کنی آن بشتابید.
در همین حال گفته شد «ابوحذیف الحمصی» یکی از سرکردگان گروه تروریستی «تحریر الشام» (جبهه النصره) در استان «ادلب» سوریه به هلاکت رسید.
حمله موشکی ترکیه به بیمارستانی در عفرین
از سوی دیگر گزارش شد حملات موشکی دیروز نظامیان ارتش ترکیه در نزدیکی بیمارستانی در شهر عفرین 13 کشته و مجروح برجای گذاشت.
به گزارش خبرگزاری المیادین، به دنبال حمله نیروهای ارتش ترکیه به اطراف یک بیمارستان واقع در شهر عفرین در شمال سوریه که با استفاده از سه فروند موشک گراد صورت گرفت دست کم سه تن کشته و 10 تن دیگر مجروح شدند.
خبرنگار روسیا الیوم نیز گزارش داد که توپخانه ارتش ترکیه دیروز برای نخستین بار مرکز شهر عفرین را هدف قرار داد.
ذر همین حال رئیس‌جمهور ترکیه با انتقاد از اقدامات آمریکا در سوریه از واشنگتن خواست تا هر چه سریعتر به نمایش خود با گروه تروریستی داعش پایان دهد.
به گزارش اسپوتنیک، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، با انتقاد از آمریکا گفت: واشنگتن باید هر چه سریعتر به تئاتر خود با داعش پایان بدهد.
رئیس جمهور ترکیه همچنین عنوان داشت که تصمیم آمریکا برای حمایت مالی از گروه‌های مسلح کرد سوری، بر تصمیمات آنکارا تاثیر می‌گذارد.
سایر اخبار این روزنامه
رکورد تولید و صادرات محصولات پتروشیمی ایران شکسته شد رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای استان سیستان و بلوچستان: شیعه و سنی در جمهوری اسلامی در دشوارترین میدان‌ها کنار یکدیگرند کنگره ملی شهدای استان سیستان و بلوچستان برگزارشد ربیعی:بنگاه‌هایی به صندوق‌های بازنشستگی تحمیل شده که یک پنجم آن قیمت هم نمی‌ارزد توضیحات دادستان تهران در مورد دستگیری تعدادی از متهمان به جاسوسی لاوروف: آمریکا در صدد تجزیه شرق سوریه است حجت‌الاسلام علیخانی: دولت، منفعل نباشد در قالب بررسی بودجه سال آینده صورت گرفت مجوز مجلس به صندوق توسعه ملی برای سپرده‌گذاری 15 هزار میلیاردی در بانک‌ها رئیس جمهور در نشست مشترک استانداران، وزرا، روسای سازمان‌های اقتصادی و مدیران موسسات مالی و اعتباری: تا زمانی که انسجام و وحدت هست انقلاب هم هست رژیم صهیونیستی در لاک دفاعی به همت دارالقرآن حرم امام خمینی(ره) 300 استاد جلسات قرآن بانوان تجلیل می‌شوند در دیدار دکتر ظریف با همتای کویتی خود مطرح شد گسترش روابط دو جانبه و حل مسایل بین‌المللی به ویژه در غرب آسیا نهمین نشست تخصصی پایگاه‌های میراث جهانی و ملی برگزار می‌شود آمادگی کامل مترو برای خدمات‌رسانی به شهروندان در صورت بارش‌های مجدد در تهران امام جمعه جدید تهران منصوب شد لیبرمن: وقت پارس کردن اسرائیل نیست، وقت گاز گرفتن است! تاکید رهبر کره شمالی بر تنش زدایی بین دو کره رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای استان سیستان و بلوچستان: شیعه و سنی در جمهوری اسلامی در دشوارترین میدان‌ها کنار یکدیگرند رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای استان سیستان و بلوچستان: شیعه و سنی در جمهوری اسلامی در دشوارترین میدان‌ها کنار یکدیگرند رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای استان سیستان و بلوچستان: شیعه و سنی در جمهوری اسلامی در دشوارترین میدان‌ها کنار یکدیگرند رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای استان سیستان و بلوچستان: شیعه و سنی در جمهوری اسلامی در دشوارترین میدان‌ها کنار یکدیگرند رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای استان سیستان و بلوچستان: شیعه و سنی در جمهوری اسلامی در دشوارترین میدان‌ها کنار یکدیگرند